Voor wie

Scholieren, studenten & docenten

In een omgeving waar onderwijs, ontwikkelen en opgroeien centraal staan. Wie vastloopt in de ontwikkeling van, met en aan elkaar en zichzelf.

De scholier & de student

Sociale druk, verwachtingen vanuit de snel veranderende maatschappij, veel online zijn, het constant willen/moeten presteren, zijn mogelijke oorzaken van energielekken. Het risico op ‘burn-out’ bij jongeren neemt de laatste jaren toe. En dat in een fase waarin zij de druk voelen om belangrijke keuzes te moeten maken. Afleiders liggen op de loer!

Wandelcoaching en leerondersteuning is er voor de scholier & student die;

  • niet lekker in zijn/haar vel zit,
  • last heeft van spanning en stress,
  • moeite heeft met veranderingen,
  • een vol hoofd heeft,
  • last heeft van angsten,
  • structuur kwijt is of waarbij de motivatie ontbreekt,
  • geen keuze kan maken

Ik neem de scholier & student mee naar inzichten en richting. Je vindt de juiste weg om met meer plezier en ontspanning verder te groeien. Onderweg leer je over jezelf en de omgeving en krijg je handvatten die helpende gedachtes geven. Buiten in beweging ervaar je groei in persoonlijke ontwikkeling en veerkracht.

Teams in ontwikkeling en samenwerking

We besteden een groot deel van onze werktijd aan vergaderen en overleggen in werkgroepen, projectgroepen, commissies, leerjaargroepen, vaksecties enzovoort.
Veel overleg vindt binnen plaats! Ook wanneer een team aan teamontwikkeling doet, vindt dat meestal binnen plaats. Bewezen is dat juist het buiten zijn in de groene omgeving in combinatie met het in beweging zijn, het brein in de stand van creativiteit brengt.
Wat zou er gebeuren als teams met een vraag/ opdracht samen naar buiten gaan, de natuur in…?

Buitenbegeleiding voor teams die:

  • een opdracht/vraag helder willen krijgen en richting willen geven.
  • inzicht willen krijgen in een gezamenlijke missie/vertrekpunt en met creativiteit naar mogelijkheden willen kijken.
  • verbinding met elkaar en de organisatie willen versterken.
  • individuele en team kwaliteiten efficiënt in willen zetten bij het werk.

Wandelbegeleiding voor teams genereert meer ruimte voor creativiteit, openheid en het zien van mogelijkheden.

De docent

In het onderwijs ervaren veel docenten werkdruk. Het onderwijs is niet langer alleen lesgeven en opvoeden. De vele taken die bij het werk als docent komen kijken en de constant veranderende maatschappij kunnen leiden tot energielekken.

Werken in het onderwijs is een roeping. Hoe kan het dat hetgeen waar je passie van kreeg nu plezier in de weg staat. De balans is zoek en kan doorslaan naar het negatieve; de ooit bevlogen docent is nu beperkt in het vinden van creatieve oplossingen.

Wandelcoaching voor de docent die:

  • last heeft van spanning en stress
  • minder/ geen plezier heeft in het werk
  • de passie voor het werk in onderwijs in de schaduw heeft staan
  • overvraagt wordt of juist “flow” mist
  • nieuwe onderwijs – of ontwikkelideeën wil onderzoeken

Onderweg neem ik je mee op een weg die je zal inspireren. In beweging ga je op zoek naar wat er voor jou toe doet; waar ben je goed in, wat geeft je passie en energie. Zodat flow en werkplezier weer gevonden worden.